整数ピクセルの動き予測方式を選択。選択肢は:
dia ダイヤモンドサーチ、半径 1 (高速)
hex 六角形サーチ、半径 2 (デフォルト)
umh 不等複数六角形サーチ
esa 徹底サーチ (低速)
推奨はhexかumh。umh, esaではサーチ半径も指定できる。--merangeを参照。
・09/15/07: [676]: implement multithreaded me=esa ← me=esaのマルチスレッド化
http://aflux.deltaanime.net/Zero1/MP4/x264.html#analysis
--me
Usage: --me <string> (default=hex) [dia, hex, umh, esa]
This sets the Integer pixel motion estimation method. The options are as follows:
dia: diamond search, radius 1 (fast)
hex: hexagonal search, radius 2
umh: uneven multi-hexagon search
esa: exhaustive search (slow)
It is recommended to use hex or umh. umh and esa also have an additional parameter that controls the search radius, see --merange.