PPC Mac関連 | 高速化 |
rev | date | 投稿者 | 概要 | メモ |
---|---|---|---|---|
620 | 01/21 | pengvado | tweak
block_residual_write_cavlc. up to 1% faster lossless, no difference at normal bitrates.
|
最
大1%高速化。一般的なbitrateでは差はない。 *cavlcだしな。 |
621 | 01/25 | gpoirier | Fix build
issues on Linux. Only gcc-4.x is supported, as on OSX. Cleans up a few inconsistencies in the code too.
|
Linux/OS
Xのビルド上の問題を改善。 gcc-4.xしかサポートしない。 |
623 | 02/22 | pengvado | ooops,
scenecut detection failed to activate when using threads and not using
B-frames
|
ありゃ、 threadを使うとシーンカット検出にしくじってた。Bも使えなくなってた。 |
624 | 02/28 | aizvorski | add ability to generate doxygen documentation; make dox
|
doxygenドキュメントを生成できるようにした。 *少しアプリケーションとしての体裁 が整った? |
627 | 03/03 | gpoirier | compile fix for
GCC-3.3 on OSX, based on a patch by Patrice Bensoussan % patrice P bensoussan A free P fr% Note: regression test still do not pass with GCC-3.3, but they never did as far as I can remember.
|
OSXのGCC
-3.3でのビルド上の問題を改善。 *regression testってなんだろうな。文法エラーかなんかか。 |
629 | 03/14 | sam |
|
AltiVec最適化関連??? |
630 | 03/14 | sam |
|
AltiVec最適化関連??? |
632 | 03/14 | sam |
|
AltiVec最適化関連??? |
633 | 03/14 | sam |
|
AltiVec最適化関連??? |
637 | 04/02 | xtophe | Compile fix
|
PPC の動き補償関連のビルド修正 |
638 | 04/03 | pengvado | in hpel search,
merge two 16x16 mc calls into one 16x17. 15% faster
hpel, .3% overall.
|
1/2ピクセル精度動き補償を15%
高
速化、全体としては3%。 *確かハーフペル精度ってsubq=3でしか使ってなかったような。 |
641 | 04/04 | pengvado | when encoding with a cqm, probe_skip now also uses the cqm,
instead of
the flat matrix
|
cqm
使用時にprobe_skipもcqmを使うようにした。これまではflatだった。 *フレーム単位でぱたぱたと動く闇階調ブロックノイズに効果があるかも。 |
642 | 04/04 | pengvado | 2x faster quant.
2% overall. side effects: not bit-identical to the previous algorithm. while the new algorithm covers a wider range of cqms than the previous one did, I couldn't find a good way to fallback to a general version for the extreme cqms. so now it refuses to encode extreme cqms instead of just being slower. lays a framework for custom deadzone matrices, though I didn't add an api.
|
量子化を2倍に
高速化。全体としては2%。 過去のアルゴリズムにくらべるとbitレベルで等価では無いが、より幅広いcqmをカバー。 ぶっ とんだcqmをどう扱うのが良いか解らなかったので、そういうものは低速化する代わりに拒絶するようにした。 APIはつけてないが、 カスタムデッドゾーンマトリクスのフレームワークを内蔵している。 *cqmをお使いの方はご注意を。 |
645 | 04/05 | pengvado | x264 H.264/AVC encoder Rev.645参照。 x86 上でのビルド絡みと推測。 |