Encoding H.264 using the x264 Command Line InterfaceのZero 1氏から頂いたコメント。試訳。
私があのガイドを書いてから x264にはいくつかの良い改善がありました。マルチスレッド(複数CPUでのエンコード)が高速化し、画質劣化が非常に少なくなったのは喜ばしい事で す。極めてnegligable(*意味不明*)です。推奨。
x264 core:54 svn-611M | |
---|---|
Frame-type options: | |
--pre-scenecut | Faster, less precise scenecut detection.Required and implied by multi-threading. 高 速だが正確性に劣るシーンカット検出。マルチスレッディングが必要。 |
Analysis: | |
--mvrange <integer> | Maximum motion vector length [-1 (auto)] モーションベクトルの最大長さ [-1 (auto)] |
--mvrange-thread <int> | Minimum buffer between threads [-1 (auto)] スレッド間の最大バッファサイズ [-1 (auto)] |
Input/Output: | |
--non-deterministic | Slightly improve quality of SMP, at the cost of repeatability repeatability (*不詳*)と引き換えに、SMP(Symmetric Multiple Processor、対称型マルチプロセッサ)の品質を若干向上。 |
x264 revision 610 - sliceless threading - what's new#9 (Doom9, akupenguin)端的に答えると:新しいオプションはどれも使う必要が無い。
Short answer: you shouldn't need to use any of the new options.
--pre-scenecut might possibly be useful for fast 1pass single-threaded encodes, but is mostly just so I can compare the two scenecut algorithms without invoking the other threading stuff.